10 czerwca 2015

Liebster Award

Ponad miesiąc na blogu była cisza, przez co mi strasznie głupio. Przepraszam i obiecuję się poprawić :D Walczyłam o oceny i o średnią, martwiłam się papierami do szkoły, miałam nieszczęsne bierzmowanie, a weekend majowy spędziłam w Pieninach - było fantastycznie, piękna pogoda, po prostu super :) Ale teraz, gdy powiedzmy - mniej-więcej się poukładałam, zamierzam zrehabilitować bloga. 

Zaczynam od zaległej nominacji do Liebster Award od Veiny i Aley 

z ja-i-frozen.blogspot.com. 

Wielkie dzięki, dziewczyny, że o mnie pomyślałyście :D Strasznie się cieszę, dziękuję i przepraszam, że aż tyle to trwało :)


"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."


1. Co skłoniło cię do założenia bloga?
Nudne czerwcowe popołudnie, początek wakacji, jakiś zarys fanficku w głowie i tak zaczął się mały eksperyment blogopodobny, który trwa aż do dzisiaj :D Byłam wtedy po pierwszej klasie gimnazjum, a pierwszą nazwą bloga były Cukrowe Róże ;)


2. Jakie 3 fikcyjne krainy chciałabyś odwiedzić?
Na pewno Hogwart – to się rozumie samo przez się. Uwielbiam Harry'ego Pottera i wciąż czekam na mój zaginiony list. Poza tym z przyjemnością poleciałabym na pegazie do Obozu Herosów i odwiedziła Akademię Jedi Luke Skywalkera na Yavinie 4 :)


3. Czy miałaś okres kiedy chciałaś zamknąć bloga? Przez krytykę, czy brak czasu? Jak go przezwyciężyłaś?
Chyba nie pamiętam takiej sytuacji. Jeśli nie miałam czasu, to po prostu się nie odzywałam ani nie pisałam bez robienia zawieszeń/zamykania i tak dalej. Zawieszałam tylko wtedy, gdy wyjeżdżałam na dłużej i wiem, że nie będę miała okazji przysiąść nad blogami – w te wakacje też wrzucę na taką informację.


4. Co myślisz o metodach nauczania w swojej szkole? (byłej, teraźniejszej)
Wszystko zależy od nauczyciela i od przedmiotu; mam beznadziejną fizyczkę, której system nauczania jest po prostu nielogiczny i kiepską nauczycielkę geografii, która zwyczajnie nie umie tłumaczyć, ale za to świetną matematykę i po prostu FANTASTYCZNĄ panią od informatyki, którą uwielbiam i bardzo szanuję. Każdy nauczyciel coś tam próbuje przekazać i generalnie nie jest źle, a nawet jest dobrze – mimo, że to małe, wiejskie gimnazjum. Odkąd wprowadzili dziennik elektroniczny, zasady oceniania są bardzo jasne, więc to jest też na plus jeśli chodzi o nauczanie. Ale nie trawię, gdy nauczyciel przerabia temat po łebkach i odpuszcza - sobie i nam. To mnie rozczarowuje.
Już niedługo kończę tą szkołę i cóż… zobaczymy, jak będzie w następnej. Trzymajcie kciuki, żebym się dostała  :)


5. Jaki zawód planujesz wykonywać, kim być?
Dziś pisałam ankietę i było bardzo podobne pytanie. Zobaczymy, jak to wyjdzie, nie chce nic mówić, bo sama do końca nie wiem. Jakoś się ułoży, mam odległy plan, który coraz bardziej sobie układam. Nie będę mówić konkretnie o zawodach; przede wszystkim chce wyjechać do Szwecji.

6. Jaki jest najgłębszy (w znaczeniu) film jaki obejrzałaś?
Stowarzyszenie Umarłych Poetów, Ciche Rzeczy – bardzo polecam.

7. Czy chciałabyś być towarzyszem Sherlocka Holmesa zamiast Watsona, oczywiście gdybyś miała taką możliwość?

Szkoda mi Watsona, ale cóż – jestem cholerną egoistką i jeśli mam skorzystać ja albo ktoś, to, przykro mi, ale odpowiedź jest jasna. Zostaję z Sherlockiem!


8. Co myślisz o lekturach obowiązkowych? 
Czytam, bo po coś zostały wrzucone na Listę Książek Które Każdy Powinien Znać. Niektóre są koszmarne – nędzne Yellow Bahama w Prążki, ale większość naprawdę mi się podoba – chyba najbardziej lubię Dziady, W pustyni i w puszczy i Szatana z siódmej klasy.

9. Co lubisz jeść?
Truskawki!

10. Czy lubisz chodzić do kina?
A kto nie lubi? Bardzo, choć nie zawsze mam czas i kasę. Najchętniej z kimś. Ostatnio byłam… naprawdę dawno. Chyba na Zbuntowanej, nic więcej mi nie przychodzi do głowy. Czekam teraz na Papierowe miasta i na pewno wybiorę się na seans J


11. Jak często kupujesz książki?
Tak często, jak pozwala mi portfel i zdrowy rozsądek. Niedawno przyszalałam, gdy Empik oferował 3za2, a ja głupia się skusiłam i kupiłam sześć książek x.x Staram się oszczędnie do sprawy podchodzić, ale gdybym mogła… :D


Nominuję:
http://przy-filizance-herbaty.blogspot.com/
http://avatarowyswiat.blogspot.com/

I na koniec pytania:

1. Gdzie spędzisz tegoroczne wakacje?
2. W jakich fandomach jesteś?
3. Piosenka na dzisiaj?
4. Co motywuje cię do działania?
5. Jaki jest Twój ulubiony ciuch?
6. W jakim fikcyjnym świecie chciałabyś żyć?
7. Czego się boisz?
8. Książka, do której możesz wracać i wracać, a i tak ci się nie nudzi?
9. Jak masz na imię?
10. Co cię inspiruje?
11. Ulubiony - okej, jeden z ulubionych - filmów?

I na koniec najśliczniejsze kwiatki na świecie!
Jak  spędziliście długi weekend? Gotowi na wakacje? 
Rozdział którego opowiadanie opublikować jako następny? - jakieś wskazówki?
Pozdrawiam :*

6 komentarzy:

  1. No trochę się spóźniłaś, ale ważne, że jest. Świetne odpowiedzi... w takim razie też jestem egoistką. (Zaraz nowy Doktor, Smith jest ok, ale Tennant nadal najlepsiejszy jak dla mnie) W długi weekend to była jedna wielka porażka, bo musiałam się uczyć, ale w przerwach oglądałam Doktora i taki tego plus. READY.... Ale jeszcze trochę niestety. Następny? ŁOWCY... wskazówki? PISZ SZYBKO.
    Ja również pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam jeszcze raz i dziękuję za cierpliwość :D Tyle czasu, postaram się nadrobić szybkim dodawaniem rozdziałów :D
      Fajnie, że się przekonałaś - u mnie jednak wygrywa Smith. Już jesteś na siódmym sezonie? Niezłe tempo :D Ciekawa jestem, jak ci się widzi Capaldi - prawdę mówiąc, zaakceptowałam go bardzo gładko.
      Oki, w takim razie siadam do pisania. Mam już o HTTYD i o Katarze, a w sobotę wrzucę Łowców - przynajmniej taką mam nadzieję :D Jutro poprawiam jeszcze chemię i angielski, a potem - cholera, wreszcie! - koniec :)

      Usuń
  2. Kiedy będzie new na opo: Avatar: Legenda Aanga, i Jak wytresować smoka? :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wytresować smoka mam napisane - wczoraj machnęłam rozdział, a Avatara zaczętego. W tym tygodniu obiecałam wrzucić inne opowiadanie - Łowców, pewnie w niedzielę; także któreś z tych na pewno przyszłym tygodniu.
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Strasznie za Tobą tęskniłam, wiesz? Fajnie, że w końcu jesteś.
    O oceny trzeba walczyć. Zdradzisz mi jaką średnią wywalczyłaś?
    Ja również czekam na jak wytresować smoka. To już trzy miesiące bez Czkawki ;c, ale do Ciebie jakoś mam dużo cierpliwości, więc poczekam.
    A kto nie jest gotowy na wakacje? Chyba każdy chce odpocząć. Ja tam czekam już od 1 września. A majówka? Masakra, pierwszego byłam poza miastem i przez dwie godziny stałam w ulewie i wietrze w bluzie bez kaptura. Później oczywiście przeziębienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem, jestem :) Postaram się nie robić więcej takich zastojów i dzięki za cierpliwość :)
      Eee, akurat nie ma się czym chwalić, bo będę miała tylko pasek - czyli jakieś 4,8. Dla niektórych średnio, ale ja jestem z siebie zadowolona. To tylko takie przewidywania, na pewno bedę wiedzieć dopiero po środzie.
      W przyszłym tygodniu :) Mam już napisany rozdział.
      Lało? O, nam się trafiła piękna pogoda. Szkoda, że taka brzydka pogoda. Już się wykurowałaś? Jeśli nie, zdrówka i wszystkiego dobrego :*

      Usuń

Widzisz jakieś błędy? Akcja jest za szybka albo za wolna? Za długie, za krótkie zdania? Ignoruję kanon albo przekręcam jakieś fakty? Daj znać, będę bardzo wdzięczna. Uczę się pisać i każda wskazówka jest na wagę złota, dziękuję za każdą krytykę, zniosę nawet najsurowszą ocenę, śmiało. Każda krytyka jest dla mnie na wagę złota :) Serdecznie dziękuję za komentarze, w razie czego - odpowiadam prawie na każdy.
Koniecznie daj znać, które opowiadanie ma być jako następne! :)